תחזית טרנדים לשנת 2017-2018 של ירין שחף

איך מנבאים תחזית יופי: מי ממציא אותה
והאם גם את יכולה להוביל טרנד?
מה גורם למיליוני נשים בעולם להתאפר בסגנון כזה או אחר? מהו סוד קסמה של אופנה חוצה יבשות, ולמה כולם פותחים ארנק כדי להיראות מיוחדים אבל כמו כל האחרים? חשיפת המגזין החדש לתחזיות העתיד של ירין שחף, מגלה שיש מי שדואג לכך שלא תוכלו להתעלם מהטרנד העכשווי.
המספר הרב של התיאורים למושג "טרנד" כמוהו כמספר הטרנדים שמגיחים מדי שבוע במדורי האופנה. הטרנדולוגים עוסקים בשאלה האין סופית מה גורם למוצר אחד להפוך לפריט חובה, ואילו לאחר להיעלם.  איזו סקלה של צבעים תהפוך לדבר הבא ומה כבר שייך לאתמול? מי שיגלה את נוסחת הפלא, ישפיע על ההתנהגות הצרכנית, ויחולל שינויי אופנתי וכלכלי.

איך יוצרים תחזית?
ירין שחף: "כדי ליצור תחזית מהימנה ככל האפשר, כזו שתדייק בממצאים שלה, אני נעזר במחקרים, בשיחות עם אנשי מפתח, טרנדולוגים עמיתים, ויוצר מחקר משלי. המחקר מתבסס על הלכי רוח בעולמות הכלכלה, הפוליטיקה, הסוציולוגיה והעיצוב. תחזית טובה מנסה 'לנבא' את רצונות האנשים בכלל ואת ההתנהלות העיצובית והצרכנית בפרט."

איך אני יכולה להפוך שותפה בהובלת טרנד?
מגזין התחזיות לשנים 2017/18 מצטרף לתחזיות היופי והעיצוב שיוצר ירין, כבר משנת 2014. תהליך יצירת התחזית מאפשר לכול אמן ותלמיד ליצור לעצמו "מעבדה פרטית משלו" ולהפוך שותף פעיל בהובלת מגמות. מקורות ההשראה לתחזיות   2017/18 -מגיעים משלושה כיוונים שונים. כל מקור הינו מעיין של דימויים עצמאיים, אולם חיבור וסינתזה של שלושתם, דרך תהליך פרוק והרכבה, מעניק ערב רב של דימויים ואסוציאציות המהווים יחד את הצבעים, המרקמים והסגנונות של 2017/18.

ההשראות העיקריות  לשנת 2017/18 לקוחות מהסרטים בשחור לבן, של ימי ראשית הקולנוע, מי האוקינוס ומדינת פרו.

Black & White Films
  עיקר ההשראה למראות אלה נבעה מהתרחשות באולם בעת ההקרנה: ישיבה בצוותא באולם האפל, ההתלחשויות בקהל, האור הבוקע מן המסך אל תוך האולם החשוך. מתוך אלה מגיעים צבעים ניגודיים של שחור לבן, מעט מרושלים אך בעלי נוכחות.

Peru
עולם האופנה יושפע מבגדי הפולקלור הפרואנים העשירים בהדפסים גאומטריים וצבעוניים. גווני התחזית מתבטאים בצבעים נועזים ועוצמתיים, לצד מראות טבעיים, השאובים מהנוף החקלאי המקומי. בפרו, לכובע משמעות רבה. כל אזור מאופיין בכובע שונה. כובעים אלה מהווים השראה לתסרוקות גבוהות, שבתוכן שזורות צמות המדמות כובע ענק.


Ocean
מי האוקיינוסים מהווים כשני שליש משטחו של כדור הארץ. במים, רב הנסתר על הגלוי. במשך שנים סיפרו יורדי ים, אגדות על יצורי פלא השוכנים בקרקעית הים ומגיחים לעיתים נדירות. לא בכדי, מצולות הים משמשות לעיתים כביטוי לירי לנפש האדם.



המגזין הושק שבוע שעבר באירוע חגיגי והייתה לי הזדמנות להפגש עם בלוגריות אחרות :)




סיכום תחזיות היופי הבולטות לשנים 2017/18
- איפור עיניים "מרושל" ו"לא עשוי", קווי איפור ללא טשטוש ואפילו כיתמיים (ללא מעברי צבע). כל זאת כחלק ממגמות עיצוביות השולטות באופנה בכלל: ג'ינסים קרועים ונעלי סניקרס מלוכלכות.
- שילובים של צלליות קרמיות ואבקתיות גם יחד, אשר יצרו מראה כיתמי ולא מסודר.
- איפורי עיניים ב"תלת ממד" מודגש: חברות האיפור יציעו ללקוחות תוספות של אביזרים זעירים (כגון: גבישים, חרוזים, ועוד) אשר יודבקו מעל האייליינר. בנוסף לאלה, יוצעו ללקוחות גם אבקות מנצנצות, שיונחו מעל שפתונים.
- הצבעים הבולטים: שחור, אפור, סגול פוקסיה וכתום.

שלכן,
מיס גליטרס :)


אין תגובות